(...)
Dokładnie tak! Można sprawdzić też omomierzem. Powienia mieć opór rzędu kilku omów. (...)
Jako, że mam (jakiś) jakby problem z odpalaniem, to zmierzyłem rezystancję każdej ze świec żarowych i ... każda miała rzędu 0,8 - 0,9 ohma.
(Niezły szarpie to prądzik przy załączeniu zapłonu (ok. 60 A) :shock: )
Powyższy "problem" z odpalaniem rozwiązałem w taki sposób, że grzeję na dwa razy i wtedy odpala całkiem całkiem... :lol:
uwaga na okazyjne ceny dla świec BERU - te bardzo dobre produkty są również podrabiane... niestety
:shock: znaczy jak to jest robione i jak rozpoznać podróbke ?
No i jeszcze jedno pytanie.
Kontrolka świec świeci/zapala się się zawsze niezaleznie od temperatury zewnętrznej (nie wiem czy w każdej marce) czy to oznacza, że one zawsze grzeją niezaleznie od temperatury zewnętrznej ?
W TDI do pewnej temp jest to tylko kontrola kilku ukladow, ktore wcale nie sa zwiazane ze swiecami, dopiero po uruchomieniu, aby ustabilizowac prace zimnego silnika, moze wlaczyc sie dogrzewanie komor spalania.
:shock: znaczy jak to jest robione i jak rozpoznać podróbke ?
gdzies miałem artykuł na ten temat ze zdjęciami - po czym poznać, ale teraz go nie znajde, te podrabiane po kilku tysiakach pękały na końcowkach i rozwarstwiały się do takich rozmiarów że trzeba było zdjąc głowicę żeby ją "wyrwać"....
myslę że jak kupisz w IC to będzie napewno ori...
ja do poprzedniego JTD zapodałem FEBI i do tej pory śmiga jak trzeba...
gdzies miałem artykuł na ten temat ze zdjęciami - po czym poznać, ale teraz go nie znajde, te podrabiane po kilku tysiakach pękały na końcowkach i rozwarstwiały się do takich rozmiarów że trzeba było zdjąc głowicę żeby ją "wyrwać"....
Witam , moze Beru tez byl montowany ale Bosch tez, na rynek do Angli i Niemiec . A co do orginalu to racja w przyszlym roku moze byc NGK , a Boscha tez podrabiaja , ja staram brac tylko z Bosch Francja tylko kto da 100 % pewnosci co siedzi w kartoniku :?
Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Witam. Dzisiaj przy okazji doładowania akumulatora sprawdziłem świece żarowe. Trzy miały oporność 0,8 ohma, jedna niestety nic-przerwa w obwodzie.
Pytanko do osób, które samodzielnie wymieniały świeczki, czy robiliście wymianę na zimnym silniku czy ciepłym :?: Chodzi mi o to czy były duże trudności czy nie :?:
Silnik nagrzany to inna rozszerzalność cieplna niż przy zimnym.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Ja wymieniałem swoje osobiście po jakiś 210 tys. Nie pamiętam ale na letnim lub zimnym silniku. Z odkręceniem, nie miałem najmniejszego problemu.
Kamil
ok. dzięki za szybką pomoc :kciukgora
A prz okazji pytania o momenty dokręcania w octavi różnych elementów, czy jest jakiś katalog lub tabela.
W serwisach to wielka tajemnica.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Nie wiem czy w jednej z tych ksiazek z serii sam naprawiam, nie bedzie takich informacji. Jak mialem taka do starego auta, to tam wszystkie takie informacje byly.
Nie wiem czy w jednej z tych ksiazek z serii sam naprawiam, nie bedzie takich informacji. Jak mialem taka do starego auta, to tam wszystkie takie informacje byly.
w ksiązce Cedrycha SKODA OCTAVIA wyd. przez WKiŁ na tylnej okładce ładnie napisali, że jest wykaz momentów dokręcania połaczeń gwintowych, ale zapomnieli chyba wydrukować
Zamieszczone przez dariuspolo
...w VW dla swiec Beru 15Nm
to pokrywa się z informacją jaką mi podał Maicroft,
Dzięki
[ Dodano: Pią 16 Lut, 07 18:01 ]
wymieniłem dzisiaj osobiście, była fabrycznie BERU 0100 226 227, (przerwa a obwodzie) i taką nową założyłem. Po odtłuszczeniu denaturatem dokręcona kluczem dynamometrycznym momentem 15 Nm. Kosz świecy ze sklepu motoryzacyjnego 35 zł.
(w serwisie ASO za samą wymianę chcieli 38 zł.)
Muszę zmienić świece żarowe. Po 99 tys. km padły dwie.
Na allegro są dostępne Bosch/Beru po 20 zł i te mogę odebrać osobiście. Ale znalazłem też świece Brisk w wersji "twin" oraz "exclusive" - te są droższe 28.- albo 36.- (ale producent chwali się różnymi futurami - nie wiem, jak to się ma do niemieckiej produkcji), no i muszę czekać na przesyłkę.
Czy ktoś miał styczność z tymi świecami? Przyznaję, że przestraszyłem się trochę możliwości trafienia na podróbki Boscha/Beru - wyżej było o tym, ale nadal nie wiadomo, jak je rozpoznać.
Dołączam linki (Brisk do 1.9TDI AGR 66kW to 01S355/E):
Sowiniec,
Brisk to taka nasza Iskra, więc musisz sam zdecydować.
korzyść z linków jest też taka że wiadomo z jakim momentem dokręcać świece:
a mianowicie 10-15 Nm :!:
pzdr.
Sowiniec,
Brisk to taka nasza Iskra, więc musisz sam zdecydować.
korzyść z linków jest też taka że wiadomo z jakim momentem dokręcać świece:
a mianowicie 10-15 Nm :!:
pzdr.
To znaczy, że są tak samo dobre jak iskry?(bo moim zdaniem są super).
15 NM tak, ale gdzie znalazłeś 10 ???
Komentarz